-
Algemene voorwaarden
-
Verzenden & retourneren
-
Disclaimer
-
Privacy Policy
-
Betaalmethoden
-
FAQ
HAPPY TO HELP
Heb je vragen, ben je op zoek naar een product dat je niet in onze webshop kunt vinden of persoonlijke hulp nodig bij het samenstellen van een mooi feestpakket? Dan staat een team van ervaren medewerkers voor je klaar om te helpen. Neem dan gerust contact met ons op via onderstaand contactformulier. Wij beantwoorden al je vragen binnen 24 uur! Je kan ons ook een e-mail sturen via klantenservice [@] pretapret.nl, bellen of via de live chat (button). Wij horen graag van je!
Je kunt ook eens een kijkje nemen onder het kopje FAQ voor de meest voorkomende vragen. Wie weet staat het antwoord op je vraag hier ook tussen.
Informatie
PretaPret.nl
Pompoenweg 9
2321 DK Leiden
(Let op! Alleen een online winkel)
Nederland
Open in Googlemaps
KvK nummer: 34331594
BTW nummer: NL001665979B37
-
+31 (0)23 302 02 81
Dinsdag t/m vrijdag tussen 11.00u en 16.00u -
info [@] pretapret.nl
Wij reageren binnen 24 uur op je vraag!
Veelgestelde vragen
Vragen over | PretaPret
1.1 Is PretaPret zowel voor zakelijke en particulieren klanten?
Dat klopt, PretaPret is voor zakelijke en particuliere klanten. En vanaf heden is het ook mogelijk om groots in te kopen (wholesale). Minimum order is vanaf € 300,-, geniet als zakelijke klant van de vele voordelen en kortingen. (wholesale geldt niet voor particulieren klanten).
1.2 Waar staat PretaPret voor?
Startte als een passie, uitgegroeid tot deze online feestwinkel. Het is een plek waar party-addicts zich kunnen laten gaan om hun eigen wow-factor te creëren voor hun trendy feestjes en hippe events.
Geneviève, eigenaar achter PretaPret, “always-in-to-a-party”. Van elk gelegenheid maak ik een feestje. Ik zoek ook steeds naar net dat tikkeltje meer, trendy en stylish. Let's decorate & party.
Ik houd van leuke party-design, mooie kleurencombinaties, hip verpakte kadootjes, en last but definitely not least: food&sweets! Vanuit deze mix is PretaPret gegroeid, tot een online feestwinkel met inspiratie, tips en leuke goodies voor het organiseren van feestjes.
1.3 Ik ben retailer en wil PretaPret in mijn assortiment opnemen. Kan dat?
Dat kan! Neem contact op via de mail:
✉️ retailers [@] pretapret.nl
1.4 Ik wil graag werken bij PretaPret. Zijn er vacatures?
Op dit moment niet maar houd de vacaturepagina in de gaten voor de openstaande vacatures.
Vragen over | Voorraad
2.1 Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?
In de webshop wordt altijd duidelijk aangegeven of een product op voorraad is of niet. Soms kan het zijn dat door een kruising van 2 orders een artikel uit voorraad is op het moment dat je bestelt. Is het artikel wat je zoekt niet op voorraad? Neem contact met ons op via info [@] wrapnfoil.nl als je deze wilt bestellen en/of je bericht wilt krijgen wanneer het weer op voorraad is.
2.2 Wanneer komt de nieuwe collectie?
PretaPret heeft wekelijks nieuwe items online staan waardoor de collectie continu in beweging is.
PretaPret brengt 3 à 4 collecties per jaar uit. Als je, je inschrijft voor de nieuwsbrief, krijg je een seintje wanneer de nieuwe collectie online komt.
2.3 Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Alle op de website genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
2.4 Een product is uitverkocht wat nu?
Is een product niet meer op voorraad of wil je er meer bestellen dan wij op voorraad hebben? Geen probleem! We bestellen ze graag voor je na. De levertijd kan dan wel iets langer zijn.
2.5 Verkopen jullie ook Helium?
Ja, wij verkopen diverse tanks, neem een kijkje bij Ballonlint- & accessoires.
2.6 Hoe gebruik ik de helium tank?
1. Draai het kraantje volledig open (er ontsnapt GEEN helium) en schuif de ballon over het zwarte tuitje.
2. Druk het zwarte tuitje naar beneden, de ballon vult zich met helium. Laat het tuitje los om het vullen te stoppen.
De helium tank kan meerdere keren gebruikt worden, je kunt de tank hersluiten door het kraantje dicht te draaien. De helium tank kan worden weggegooid als normaal huisafval.
Tips!
- Vul de ballonnen niet te vol. Hierdoor blijven de ballonnen langer mooi en kun je meer ballonnen met helium vullen.
- Vul de ballonnen zo kort mogelijk voor het feest. De hangtijd is afhankelijk van diverse externe factoren o.a. de kwaliteit van de ballon, de omgevingstemperatuur en de grootte van de ballon.
Retour?
Een helium tank kan retour gezonden worden, mits de seal nog intact is.
Wat doe ik met een lege helium tank?
Het veiligste is om de tank weg te gooien als er geen helium meer in zit. Plaats de tank in een geventileerde ruimte (of buiten) en draai het groene kraantje helemaal naar links. Druk het zwarte vulventiel naar beneden totdat de tank leeg is. Als je geen geluid meer hoort is de tank leeg.
Als de tank eenmaal leeg is kun je ervoor kiezen de tank bij het grofvuil te zetten. Echter is de tank van recyclebaar metaal gemaakt dus naar een recyclepunt brengen kan ook! De wegwerpinstructies zijn te vinden op de doos. Het helium in deze tank is niet brandbaar, niet giftig en niet explosief maar er moet natuurlijk altijd voorzichtig mee omgegaan worden. Het is ook aan te raden om de tank buiten bereik van kinderen te houden!
Kan ik helium ballonnen langer laten zweven?
Ja, het is mogelijk om helium ballonnen langer te laten zweven. Je dient hiervoor helium gel (Hi-Float Helium Gel) te gebruiken in combinatie met helium. Door het toevoegen van een druppeltje helium gel sluit de ballon beter af en blijft de ballon tot wel 25 keer langer in de lucht. Hierdoor kun je met een gerust hart de locatie vooraf versieren en kun je relaxed naar het feest toeleven.
Hoelang is helium houdbaar?
Helium is ongeveer 1 jaar houdbaar. De tank is na een jaar niet direct leeg maar zal beetje bij beetje vervliegen. Je kunt dan niet meer het oorspronkelijke aantal ballonnen vullen. Zorg er bij een lange bewaartijd voor dat het kraantje stevig dicht zit.
Kan ik een heliumtank opnieuw laten vullen?
Nee, dit is niet mogelijk. Wij maken gebruik van wegwerp tanks. Deze zijn gemakkelijk in gebruik en je hoeft geen statiegeld te betalen.
Vragen over | Bestellen
3.1 Hoe weet ik of mijn bestelling geplaatst is?
Je ontvangt altijd een bevestigingsmail wanneer je bestelling geplaatst is. Deze bevestigingsmail geeft een overzicht van de bestelde producten en het verzend- en factuuradres. Je vindt hier ook het bestelnummer terug. Bevestigingsmail niet ontvangen? Het kan weleens voorkomen dat deze in de spambox beland is. Controleer ook goed of het juiste mailadres ingevuld is, een typefout is snel gemaakt. Maak een account aan om dit in de toekomst te voorkomen.
3.2 Moet ik een account hebben om te bestellen?
Nee. Ook zonder account (gast) kun je gemakkelijk een bestelling plaatsen. Wel biedt het hebben van een account voordelen. Wanneer je bent ingelogd kun je:
- Sneller bestellingen plaatsen, je voorkeuren blijven behouden
- Je eerdere bestellingen bekijken
- Wijzigingen aanbrengen in je adresgegevens
- Je accountgegevens wijzigen
- Aan- en afmelden van nieuwsbrief-abonnementen
- Je wachtwoord wijzigen
- Verschillende verzendadressen opslaan om een bestelling naar verschillende adressen te versturen. Handig voor het sturen van cadeaus naar vrienden en familie!
3.3 Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Orders kunnen o.a. via iDeal, Paypal, Bancontact, Afterpay, op Factuur of CreditCard betaald worden. Voor meer informatie zie deze betaalpagina.
3.4 Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Alle op de website genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
3.5 Kan ik iets retour sturen?
Ja, dat kan. Wanneer iets niet aan de verwachting voldoet, kun je binnen 14 dagen na levering je bestelling retour sturen, na dit schriftelijk of per mail aan ons te hebben laten weten. Zie hier voor de verdere afhandeling omtrent retouren.
3.6 Wat gebeurt er met mijn bestelling als je met verlof bent?
Als PretaPret even een rustperiode inlast, blijft de webshop gewoon open. Verzendingen worden dan pas gedaan na afloop van deze periode zoals vermeld in alle communicatie. Indien je toch wil afzien van je bestelling alvorens verzending, kan door een mailtje te sturen naar info [@] pretapret.nl.
3.7 Kan ik een bestelling als kadootje naar een ander versturen?
Ja zeker! Vul bij het factuuradres je eigen adres in en bij afleveradres het adres waar je bestelling heen moet. Wij zorgen ervoor dat je bestelling feestelijk wordt ingepakt. Wil je een boodschap meesturen? Vul dit dan in op het opmerkingenveld. Voor zakelijke klanten komt deze service te vervallen.
Vragen over | Verzending & Bezorging
4.1 Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?
Ja, dat kun je aangeven tijdens het bestelproces. Vul het gewenste afleveradres in bij 'ander afleveradres'.
4.2 Kan ik ook zelf afhalen?
Je kan je bestelling ook zelf ophalen. Ook bij deze optie ontvang je een bevestigingsmail wanneer het product beschikbaar is op de locatie. Lees hier meer.
4.3 Wat zijn de levertijden van PretaPret artikelen?
We streven ernaar bestellingen na ontvangst van betaling binnen 1-3 werkdagen in NL te verzenden. In ieder geval voor 15:00 besteld is volgende dag in huis. Artikelen worden met PostNL pakketpost of als brievenbuspakketje verzonden inclusief track & trace code.
4.4 Wat zijn de verzendkosten?
Nederland
- brievenbuspakketpost vanaf € 5,95
- pakketpost vanaf € 7,45
- alle bestellingen vanaf € 50,- leveren wij gratis
België
- brievenbuspakketpost vanaf € 9,95
- pakketpost vanaf € 13,95
- alle bestellingen vanaf € 50,- leveren wij gratis
Wil je, je pakketje naar een ander land laten verzenden? Neem dan contact op met onze klantenservice via: klantenservice [@] pretapret.nl
Vragen over | Retouren en Ruilen
5.1 Kan ik de artikelen nog retourneren of ruilen?
Ja dat kan, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info [@] pretapret.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
*Zie pagina: Retourneren voor de verdere afhandeling omtrent retouren.
5.2 Ik heb artikel(en) dat beschadigd is ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 14 dagen op eventuele drukfouten, beschadigingen of vlekken. Heb je Plakfolie met storende vlekken, beschadigingen, drukfouten of andere fouten ontvangen? Meld dit dan binnen 14 dagen na ontvangst via onze klantenservice: info [@] pretapret.nl. Let op!: na opening van de beschermhoes, gebruik het artikelen niet op welke wijze dan ook, wij kunnen dan niet meer achterhalen wanneer de schade is ontstaan. Om je klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig. We zullen het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.
Vragen over | Service
6.1 Geeft PretaPret garantie?
De wettelijke garantie is van toepassing, waarbij een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van kan verwachten. Oftewel, als je feestartikelen bestelt bij PretaPret mag je verwachten dat deze onbeschadigd en niet geopend zijn. Kleuren kunnen altijd iets afwijken van de kleur op de foto, maar de productbeschrijvingen moeten zoveel mogelijk overeenkomen met wat je op de productfoto's ziet.
6.2 Is er een kortingscode die ik kan gebruiken?
Tuurlijk is die er. Houd je ook zo van PretaPret, diegenen die zich inschrijven op het PretaPret-nieuwtje, krijgen regelmatig kortingscodes in de mailbox. Hier vind je alle rechtmatige Kortingscode. We doen ook leuke acties via sociale media kanalen dus zorg ervoor dat je PretaPret volgt via de Blog, Pinterest en Instagram en mis geen enkele korting.
6.3 Waar kan ik met klachten terecht?
Je kunt voor vragen of klachten over een product of dienstverlening van PretaPret contact opnemen via info [@] pretapret.nl. Wij handelen de klacht binnen 7 dagen en zo goed mogelijk af.
6.4 Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?
Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld (zie Privacy & Cookies)
Is je vraag beantwoord? Zo niet: Mail ons dan op info [@] pretapret.nl
6.5 Ik wil graag een feestpakket samenstellen kan dat?
Ja, dat kan wij staan voor je klaar om al je wensen en vragen te beantwoorden. Neem voor deze service contact met ons op via de mail, met jou vraag: info [@] pretapret.nl. Voor zakelijke klanten komt deze service te vervallen.